Implab workshop

Oldott hangulatban zajlott az első nemzetközi Implab workshop. Verdikt: megérte ott lenni.
A mai nap az implicit jelenségekről szólt: a mesterséges nyelvtantól a tudattalan észlelés szubjektív méréséig számos érdekes előadást követhettünk végig az IBS épületében.

Külön attrakció volt Dienes Zoltán jelenléte (a matematika oktatás-módszertani reformerének unokája, az első magyar női professzor dédunokája).

Különösen tetszett Makány Tamás előadása a téri reprezentáció és implicit tanulás összefüggéséről. Bemutatója nemcsak tartalmilag, de előadás-módszertanilag is kiváló volt. A kivetített PowerPoint prezentáció remek tudásszervezői készséget sugallt, az előadó szavait tökéletesen alátámasztották és kiegészítették a jól tagolt slideok. Rég láttam ehhez fogható igényes visszafogottságot: Tamásnak oktatnia kellene az előadás művészetét.

Érdekes témát boncolgatott Gönci Dániel, Implicit decisions in everyday life c. előadásában. Az implicit memória három vizsgálati módszerét hasonlította össze, az SRT, AGL és PCL-t. Erre vonatkozó kutatásukban azt találták, hogy a három módszer –bár vélhetőleg ugyanazon jelenség különböző jellegét jelentik- nem mutatott korrelációt egymással. Dániel a következő kérdéssel zárta előadását: ugyanazt mérik az említett eljárások?

Ajánlott irodalom és weboldalak

Új hozzászólás

Hozzászólások

Engem nagyon érdekelne a Dienes-féle matematikaoktatás, de sajnos csak magyarul... Tudnál ehhez valami infóforrást ajánlani? Köszi!