0. Konnektivizmus - bevezető

KonnektivizmusKonnektivizmus

Az elkövetkezendő 12 hétben a konnektivizmusról szóló egyedülálló curriculumot fogom a saját ízlésemnek és érdeklődésemnek megfelelően értelmezni és alakítani. A kurzus lényege, hogy az információs társadalom unalomig ismételt előnyeit testközelbe hozza az olvasóval. Hogyan használhatjuk fel az internet lehetőségeit arra, hogy nagyságrendekkel hatékonyabban tanuljunk, kutassunk és megnyilvánuljunk? Mi a hálózat-alapú tanulás? Milyen kollaborációs eszközök révén formálhatjuk a tudásanyagunkat?

A konnektivizmus és konnektív tudás egy tizenkét héten át tartó kurzus, mely a hálózatelméletek oktatásban és tanulásban való alkalmazásáról kínál egy egységes keretet. Arra keressük a választ, hogy miként valósítható meg a digitalizált világunkban az a tanulóközpontú szemlélet , melyet Rogers , Steiner és Vekerdy nevei fémjeleznek. A kurzus abban nyújt segítséget nekem és neked, amennyiben részt veszel benne , hogy mind technológiailag, mind módszertanilag megértsük és használjuk a konnektivizmus eszköztárát .

George Siemens és Stephen Downes már évtizedek óta az alulról felfelé szerveződő tudás jelentőségéről cikkezik. Tudtommal ez a kurzus az első olyan kezdeményezés, melyben módszeresen kívánnak nagyobb tömegeket rámozdítani a témára úgy, hogy közben rávezetnek az általuk leghasznosabbnak tartott tudásmenedzsment és e-learning eszközök használatára.

Célok

  1. Tudom a hálózatok tulajdonságait: kisvilágiság, skálafüggetlenség, egymásba ágyazottság, gyengén kapcsoltság
  2. Megértem a tanuláselméleteket, és körvonalazódik bennem a hálózati tanulás paradigmája
  3. Értem és alkalmazom a hálózatok tulajdonságait a tudásanyagom szervezésében
  4. Látom a hálózatelméletek szociológiai jelentőségét
  5. Nagyságrendekkel hatékonyabban szervezem a tudásanyagomat
  6. Hatékony olvasási, kutatási és közlési stratégiát tudhatok magamnak
  7. Hálózatokat látok mindenhol, világképem új minőséggel gazdagodott

Teendők

Minden hétfőn olvasnivalókat ajánlok a tárgyhétre, mely az adott hét tematikáját hivatott kibontani. Célom, hogy az angolul nem tudó olvasók is profitálhassanak a képzésből, így a Siemens & Downes -féle háttéranyagok mellett magyar cikkeket és könyveket fogok bemutatni. A kurzushoz tartozó összes cikket cck08 címkével fogok ellátni, és létrehozok egy e-bookot is, mely segít a tájékozódásban. A következő lépésekkel kezdd:

  1. Hozzál létre egy szakmai blogot, ha eddig még nem tetted meg. Ajánlom, hogy a magyar szolgáltatók közül keress egy szimpatikusat, ha magyar nyelven kívánsz írni. Az írás révén tanulsz: a cél nem az, hogy tömegek olvassák az elmélkedéseidet, hanem az, hogy legyen egy kényszerítő erő, melynek engedelmeskedve szavakba kényszeríted gondolataidat.
  2. Kommentolj a cikkekhez, írd meg bátran a véleményed!
  3. Gondolkozz el azon, hogy miként profitálhat a magyar közösség ebből a kezdeményezésből.
  4. Készülj fel arra, hogy az elkövetkezendő három hónapban nagyon sok olvasni- és írnivalód lesz! Ha teheted, vásárold meg az ajánlott könyveket, nem fogsz csalódni bennük!

Munkára fel! :)

Re: 0. Konnektivizmus - bevezető

Wow! Mekkora vagy már!

Egyébként a cikk után a személyes találkozón folytatott eszmecserénk megszilárdította azt a vágyam, hogy ennek a fantasztikus útnak nekilássak. És tessék csak kívánni kell és az útikönyv immár magyarul is elérhető. Gyanítom azonban, hogy a személyes szűrödön átengedett tartalom egy magasabb minőséget fog képviselni mint az eredeti angol. ;)

pp

Re: 0. Konnektivizmus - bevezető

köszi pp! Örülnék, ha írnál a tanulóközpontú pedagógiai tapasztalataidról! A szegedi drupal összeröffenésen sokat sztoriztál erről, érdemes lenne írásban is...
Jó olvasmány: http://palocz.hu/irasok/2008/onoktatas

Re: 0. Konnektivizmus - bevezető

Szia, nagyon lelkes lettem, köszi az eddigi munkát! Itt az új szakmai blogom: http://devpattern.blog.hu

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • Allowed HTML tags: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd><blockquote><p><br>
  • A sorokat és bekezdéseket automatikusan felismeri a rendszer.

További információ a formázási lehetőségekről