empowerment

Munkahelyi áramlat

Gondolj bele, ha naponta többször megszaggatsz egy fejlesztőt különböző kérésekkel, minimalizálod az esélyét annak, hogy elmerüljön, hogy áramlat élménye legyen, azaz, hogy élvezze azt, amit csinál.

Valamelyik nap szíven ütött, amikor valaki elsütötte a poént: amikor nem vagy bent, jobban haladunk. Rosszul esett, de be kell látnom, hogy a megjegyzés jogos: akarva-akaratlanul akasztom az emberek munkáját azzal, hogy kérésekkel, észrevételekkel fordulok hozzájuk.

Nem érdekel, hogy mennyit dolgozol!

Későn érkeztél be? Korán mentél el? Ügyintéztél munkaidőben? A főnök biztos, hogy rosszallóan néz rád, de ha ő nem is vette észre, a kollégáidnak nyilván feltűnt a távolmaradásod. Egyszer. Kétszer. Ötször. Tízszer. Ő ott van, te nem, mindketten megkapjátok a fizetést, hogy is van ez?!

A bizalom képessége

A bizalmat gyakran úgy kezelik, mint egy olyan tényező, mely vagy van, vagy nincs, és nehezen változik. Tény, hogy az üzleti életben a személyes kapcsolat olyan erős bizalmi tőkét eredményez, melyet egyébként nagyon nehéz elérni. Tapasztalatom szerint a személyes kapcsolat lényeges, de nem a legfontosabb összetevője a bizalom elnyerésének és fenntartásának.

Az emberközpontú munkahely 6 elve

Az elmúlt fél évben néhány fővel gazdagodtunk, minek következtében egyre hangsúlyosabb kérdéssé vált, hogy miként tudunk emberközpontú értékek mentén eredményes cégként fejlődni és növekedni. Meggyőződésem, hogy a vezető fejében kell eldőljön, hogy tekintélyelvű, vagy önszerveződő munkakörülményeket teremt maga körül. Amikor a cég léte és fennmaradása a tét, a legszebb elv is ideges kapkodássá csökevényesedik, ha nincs egy tudatos, iteratív építkezés a kijelölt értékek mentén.