munkahely

Az élő szervezet

Demokratikus munkahely témában abban többnyire egyetértünk, hogy fontos a jó munka, és az emberek többek robotoknál. Aztán felmerül, hogy nem kell a timesheet, és a big brother szemüveg is mehet a kukába. Ezen a ponton gyakran rákérdeznek arra, hogy hány fős cégről beszélgetünk.  Mert a népi bölcselet szerint húsz fő alatt a demokrácia még akár működhet is, de egy bizonyos méret fölött kell a parancs.

Nincs főnök, nincs stressz

Idén harminchat leszek. Életem felét töltöttem valamilyen munkahelyen. Tizennyolc év munka után még mindig nem égtem ki. Sőt, még élvezem is, amit csinálok. Pedig lehetne stresszes is, és hülyére idegeskedhetném magam.

Munkahelyi áramlat

Gondolj bele, ha naponta többször megszaggatsz egy fejlesztőt különböző kérésekkel, minimalizálod az esélyét annak, hogy elmerüljön, hogy áramlat élménye legyen, azaz, hogy élvezze azt, amit csinál.

Valamelyik nap szíven ütött, amikor valaki elsütötte a poént: amikor nem vagy bent, jobban haladunk. Rosszul esett, de be kell látnom, hogy a megjegyzés jogos: akarva-akaratlanul akasztom az emberek munkáját azzal, hogy kérésekkel, észrevételekkel fordulok hozzájuk.

Nem érdekel, hogy mennyit dolgozol!

Későn érkeztél be? Korán mentél el? Ügyintéztél munkaidőben? A főnök biztos, hogy rosszallóan néz rád, de ha ő nem is vette észre, a kollégáidnak nyilván feltűnt a távolmaradásod. Egyszer. Kétszer. Ötször. Tízszer. Ő ott van, te nem, mindketten megkapjátok a fizetést, hogy is van ez?!

Az emberközpontú munkahely 6 elve

Az elmúlt fél évben néhány fővel gazdagodtunk, minek következtében egyre hangsúlyosabb kérdéssé vált, hogy miként tudunk emberközpontú értékek mentén eredményes cégként fejlődni és növekedni. Meggyőződésem, hogy a vezető fejében kell eldőljön, hogy tekintélyelvű, vagy önszerveződő munkakörülményeket teremt maga körül. Amikor a cég léte és fennmaradása a tét, a legszebb elv is ideges kapkodássá csökevényesedik, ha nincs egy tudatos, iteratív építkezés a kijelölt értékek mentén.

Az agy karbantartásának 12 tétele

John Medina könyvéhez készítettem az alábbi prezentációt. 12 tétel, melynek figyelembevétele gyökeresen átalakíthatja az iskolához, munkahelyhez, otthoni környezetünkhöz való viszonyulásunkat. Hogyan tanulunk? Hogyan hat az agyunkra a stressz és az alvás?