Nincs e-learning pedagógia nélkül

Nincs e-learning pedagógia nélkül. Azt ígértem, hogy e-learningről, tudásmenedzsmentről, karrierről írok, ehhez képest szóba került már a tradicionalitástól az analízisig mindenféle pszicho-ezo-öko izé.

Az e-learning technológiai hátterét bárki könnyűszerrel elsajátíthatja, aki a webbel baráti viszonyt táplál. Nem ez az igazi kihívás. Elsősorban arról kell szólni, hogy milyen pedagógiai nézőpontból érdemes a webes tanulásról értekezni.
A pedagógia az a diszciplína, melyet minden társadalomtudománnyal foglalkozó szakon oktatnak rendszerint különösebb elhivatottság nélkül. Ennek megfelelően az egyetemi hallgató a következő benyomásokkal marad:

  1. A pszichológia sem "igazi" tudomány, hát akkor a pedagógia...
  2. A pedagógusok olyanok, amilyenek, az ő tudományukról jót vagy semmit...
  3. A tanulást, tanítást nem lehet és nem érdemes oktatni.
  4. A pedagógiát nők írják nőknek, nőkről. Olyan is.

Ezzel szemben a pedagógia meglepően izgalmas ügy. Olyannyira, hogy meggyőződésem szerint megfelelő pedagógiai alapismeretek hiányában e-learning tudásunkat meglehetősen csökkent hatásfokon kamatoztathatjuk.

Az e-learning szakértelem feltételei:

  1. Technológiai ABC: a webes technológiák ismerete (XML, XSL, javascript, HTML, stb.),
  2. A speciális szabványok ismerete (SCORM, AICC, LMS, LCMS stb),
  3. Pedagógiai-módszertani szemlélet

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
  • Allowed HTML tags: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd><blockquote><p><br>
  • A sorokat és bekezdéseket automatikusan felismeri a rendszer.

További információ a formázási lehetőségekről