e-learning

Elsősorban a web 2.0 e-learningre gyakorolt hatásait vizsgálom. Az új trendek módszertani, szemléletbeli vonatkozásait feszegetem.

Vállalati képzési stratégia

Ma délelőtt tartottam egy rövid prezentációt a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézetben. Arra próbáltam rámutatni, hogy az e-learning fejlesztések többet kell jelentsenek a keretrendszer+tananyag filozófiánál. Az előadás remek alkalom volt arra, hogy kipróbáljam néhány új prezentációs technika ötvözetét: narratív stílus + gyors prezi + wordle + cmap.

0. Konnektivizmus - bevezető

Az elkövetkezendő 12 hétben a konnektivizmusról szóló egyedülálló curriculumot fogom a saját ízlésemnek és érdeklődésemnek megfelelően értelmezni és alakítani. A kurzus lényege, hogy az információs társadalom unalomig ismételt előnyeit testközelbe hozza az olvasóval. Hogyan használhatjuk fel az internet lehetőségeit arra, hogy nagyságrendekkel hatékonyabban tanuljunk, kutassunk és megnyilvánuljunk? Mi a hálózat-alapú tanulás? Milyen kollaborációs eszközök révén formálhatjuk a tudásanyagunkat?

E-learninget akarok!

Döntéshozó vagy egy cégnél. Eljött az idő, hogy oktatásra fordíts egy kis pénzt. Melyik e-learning technológiát válaszd? Milyen LMS-t, vagy tananyagot vásárolj, hogy céged maximálisan profitálhasson általa? Álljunk meg egy pillanatra! Mielőtt vásárlási kényszerednek engedve elhamarkodott döntést hoznál, gondold végig az alábbiakat.

Wiki a szociális szoftverekről

A felülről-lefelé építkező virtuális tanulmányi környezetek szigorú intézményközpontúságát ellensúlyozzák a tanuló-központú szociális szoftverek. Az alulról-felfelé szerveződő tanulmányi rendszerek sajátossága, hogy az áhított tudás a tanulók kreatív, proaktív hozzáállásának eredményeként jelenik meg.

Ajánlom figyelmetekbe Christopher D. Sessums wiki oldalát a szociális szoftverekről!