konnektivizmus

Hálózatelméletek szerepe a pedagógiában, e-learningben.

A konnektivizmus 7 éve

Közeleg a negyedik Oktatás-informatika konferencia. Az elmúlt években igyekeztem egy gondolatsor mentén körüljárni a konnektivizmus témáját. A negyedik konferencián is ezt a hagyományt kívánom folytatni.

Konnektivista üveggyöngyök – 3. Tanuláselmélet-e a konnektivizmus?

Merő spekulációnak tűnhet az alábbi bejegyzés. Akiket nem érdekelnek a formalizmusok, csak a gyakorlati következmények, azok számára nem fogyasztható. Ha foglalkoztat a kérdés, hogy komolyan lehet-e venni a hálózatalapú pedagógia kérdéskörét, illetve szeretnéd tisztázni, hogy milyen helyet foglal el a konnektivizmus a pedagógiában, akkor kérlek kapcsolódj az alábbi gondolatmenethez!

Mi a konnektivizmus - htk01

A htk01 kurzuson tartott webinárium prezentációja.

Konnektivista üveggyöngyök - 1. témamegjelölés

Mindenekelőtt fontos leszögeznünk, hogy a barátom a konnektivizmus” - a 3. Okt-inf konferencián ezzel a nem szokványos coming-outtal indított emberünk, majd hozzátette: “Ami biztos: valami történik”. Az udvarias felvezetés után jól megkritizálta a mozgalmat, és kijelentette: könnyen megeshet, hogy a konnektivizmus nem több tartalommal feltöltött web 2.0 -nál, és ha kijózanodunk az újszerűség eufóriájából, rádöbbenhetünk arra, hogy nem létezik az a didaktikai modell, mely a felnőtt állapotba taszítaná a hálózatalapú tanulást.

A konnektivizmus 9 alapelve

Vészesen közeleg a III. Oktatás-informatika Konferencia időpontja. Ismét eltelt egy esztendő, mely alatt tovább rajzolódott a konnektivizmusról alkotott képem. Az első konferencián még egyedül adtam elő ebben a témában, a másodikon már 5 esemény kapcsolódott a konnektivizmushoz.

Mi lesz idén?

Pécsi Drupal tábor és MoodleMoot konferencia 2010

Az elmúlt időszakban két fontos szakmai eseményen vettem részt: a pécsi Drupal táborban, és a gödöllői Moodlemoot konferencián. A két rendezvény egyidőben került megrendezésre, így kénytelen voltam megosztani az időmet a két helyszín között.

Hálózati munkakultúra

Hálózati munkakultúraMarc J. Rosenberg írja, hogy a vegyes képzési modell (blended learning) végső célja, hogy a munkavégzést és a tanulást integráltan valósítsa meg. Majd így folytatja: ahelyett, hogy azt kérdeznénk, miként emelhetnénk be a vállalati feladatok elemeit a képzésbe, inkább arra keressük a  választ, hogy miként vigyük be a tanulást  a munkavégzés folyamatába!

Indíts Te is konnektivista kurzust!

Igen, Te is elindíthatod a saját konnektivista kurzusodat. Mi kell ehhez? Az alábbiakban megtalálhatod a fontosabb összetevőket. Szó lesz arról, hogy miért szükséges két inspirátor, és miért nem működik alacsony résztvevői számmal a konnektivista szemléletű kurzus. Miért kellene Neked konnektivista kurzust indítanod? Íme.

Konnektivista egyszeregy gyorsolvasóknak

Konnektivista egyszeregyNemrégiben beszéltem az egyik programozó barátommal, aki azt mondta, hogy egy ideje gyorsolvassa a blogomat, de sajnos így nem sikerült kihámoznia azt, hogy mi is a konnektivizmus. 

Kedves Kristóf! Alább olvashatod a kvintesszenciát. Semmi elméleti rizsa, 10 gyakorlati technika, mely a konnektivista szemléletű kurzusokban megtalálható.

Hálózatalapú tanulás a gyakorlatban

IzzóA HTK01 kurzus tapasztalatairól beszélgetünk pp-vel. Miért volt sikeres a februárban megtartott első magyar nyelvű konnektivista képzés? Hogyan kapcsolódnak a hálózatelméletek a pedagógiához? Miért gondoljuk azt, hogy a konnektivizmus a tudásalapú társadalom tanuláselmélete?