Negyedéves értékelés előtti megmondás

Miről szól a crescendo?

A kezdeti megmagyarázás elmaradt. A fejlécben hangyányi betűszedéssel három kulcsfogalom virít: e-learning, tudásmenedzsment, karrier. Mindháromról szólnom kell.

E-learning

A web 2.0-ás őrület kapcsán kezdtem el foglalkozni az e-learning Magyarországon kevésbé ismert irányvonalaival az e-learning 2.0-val. A kettő pont nullás megnevezés meglehetősen mesterséges és egyesek szerint teljesen haszontalan fogalom. Szerintem lelkesítő.

Az e-learning kettő pont nullás forradalma indította útjára a crescendo-t. Meggyőződésem, hogy pedagógiai módszertani ismeretek hiányában nem lehet és nem is szabad e-learninggel foglalkozni. A tanuló-központúság jelentőségét nem szabad alulbecsülni a felnőttképzésben, az egyén által felállított tanulmányi curriculumnak az intézmény-centrikusság felett kell állnia. Az individuális, céltudatos szakmai fejlődést támogató tanulmányi rendszerekről magyar nyelven is szólni kell.

Íme a crescendo első célkitűzése:

  • A tanuló-központú webes oktatási módszerek és e-learning rendszerek átfogó ismertetése.

Karrier

Az egyéni tanulmányi curriculum megtervezéséhez és megéléséhez nem kevés önismeretre és céltudatosságra van szükség. Elkoptatott igazság, hogy az információs társadalom munkásemberének legfontosabb tőkéje az maga a tudás. Következésképpen a legnagyobb befektetése a tanulás. Tanulni azonban tudni kell. A hagyományos oktatási rendszerek többnyire pontosan ezt nem tanítják meg: passzív tudásra teszünk szert, melynek aktivizálása meglehetősen esetleges. A hétköznapi boldoguláshoz azonban aktív tudásra van szükség.

A tudatosan megélt karrier alapja a hatékony célkitűzés. A helyesen kitűzött célok megvalósításában segítenek a modellek, melyek szerint tanulunk, teljesítünk, élünk.

Buta módon szeretem leegyszerűsíteni és modellekbe szorítani a valóságot, irányelveket és célokat tűzök ki magam elé, melyekhez tartom magam, és melyeket folyamatosan áthágok. És ez így van jól.

Ezzel elértünk a második célkitűzéshez is:

  • Szakmai fejlődést segítő átfogó modell létrehozása.

Tudásmenedzsment

A tudásmenedzsment általános célja a tudással kapcsolatos hatékonyság növelése, a szellemi vagyon gyümölcsöztetése és folyamatos megújítása (forrás: MiMi definíció).

Perverz módon vonzódom az elméleti absztrakciókhoz. Másképpen: sokszor arra sem vagyok képes, hogy egy villanykörtét kicseréljek anélkül, hogy kérném a google segítségét. Gyakorlati, használható módszerekről szeretnék szólni, technikákról, szoftverekről, melyeknek konkrét, azonnali eredménnyel járnak. Ehhez képest elsodródtam a kognitívizmus irányába, a tudás értelmezését kezdtem feszegetni, csupa haszontalan, elméleti bejegyzés született ennek kapcsán. Vagy nem. Mindenesetre nem hagyom abba a megismeréstudományos irányvonalat, a téma foglalkoztat, írnom kell róla. Dacból.

Íme a harmadik célkitűzés:

  • Tanulási módszerek, technikák összefoglalása.

 

Mi van még? Áltudományos kontárkodás, filozofálás, tudatos álom, nekrofília, tantra, episztemológia, single-sourcing, Web… továbbá ott vannak a személyes hangvitelű bejegyzések. Előrebocsátom, hogy a pofátlanul elvont fenomenológiai álláspont híve vagyok. Meglátásom szerint az a valóság, amit kigondolok. Ennek könnyen megeshet, hogy az égvilágon semmi köze a köznapi valósághoz. Nyugodtan nevezhetsz hazudozónak, jómagam maradok a fenomenológia mellett ;-)

Új hozzászólás

Hozzászólások

már korábban akartam kérdezni, ezeket a jó kis képeket, amik mindig olyan jól illenek a cikkhez, csak úgy találod, vagy csinálod?

többnyire a neten vadászom őket, de van saját kép is közöttük... örülnék, ha idővel találnék fotósokat, akik egy-egy témához saját illusztrációkkal ajándékoznának meg.

Az jó ötlet, csak előre tudni kell a témákat.

a témákat többnyire tudom előre, azzal nincs gond... a fotósok megtalálása nagyobb probléma!