4. Unconference

 Nem az előadások miatt szeretek konferenciára menni. A szünetek és az esti kocsmázások, a szimpóziumok és workshopok lényegesen többet nyújtanak, mint a prezentációk 90%-a. A tegnap például két ütős prezi volt, melyet örülök, hogy láthattam, egyébként pedig szerencsém volt, hogy hazafelé menet leszólított egy résztvevő, hogy mennek kocsmázni, és tartsak velük, ha van kedvem.

Hozzávetőleg egy tucatnyi emberrel beszéltem a tegnap este, többnyire Hamburgból, Münchenből, Londonból jöttek, de voltak Brazíliából, Ecuadorból és Szingapúrból is arcok. Zömében olyan állatfajták, mint én: pszichológusok, vállalati közegben faggatják a felhasználókat és gömbölyítik a fejlődő terméket... Jó volt látni, hogy nem vagyok egyedül. Magyar közegben mindeddig nagyon ritkán találkoztam magamfajtával, az itteni tapasztalatok alapján azonban úgy tűnik, hogy Nyugat Európában más a helyzet ezen a téren. Daniel Szuc mesélt arról, hogy a legtöbb cégnél ma már nem kell küzdeni azért, hogy erőforrást fordítsanak usability témákra. Egyre szélesebb körben kezdik belátni, hogy a felhasználókra figyelni kell: gyakran ezen múlik egy projekt/termék szakmai sikere.

Ahol a usability az első

Egy cég működését alapvetően meghatározzák a meghirdetett minőségi alapelvek, melyeket elsősorban nem a minőségbiztosítási audit miatt kellene megírni. Nézzük például a Google filozófiáját leíró tíz állítást:

  1. A felhasználó az első, minden más csak azután következik.
  2. Egyetlen dolgot csinálunk, de azt nagyon jól.
  3. A gyors jobb, mint a lassú.
  4. A weben működik a demokrácia.
  5. Nem csak az asztal mellett ülve lehet szükség információra.
  6. Becsületes úton is lehet pénzt keresni.
  7. Mindig van újabb információ.
  8. Az információ iránti igény nem ismer határokat.
  9. A komolysághoz nem kell öltöny.
  10. A „nagyszerű” kevés.

Elképesztő, nem? Ez a tíz mondat, melyet az About Google oldalról értem el, benne van minden, amit szem előtt kell tartani, ha hasonló területen szeretnénk cégfejlesztéssel foglalkozni. Amit Magyarországon látni, az ehhez képest a következő mondatokban foglalható össze:

  1. A kereskedelem az első, minden más csak ezután következik.
  2. Foglalkozzunk sokmindennel, valami majd csak kialakul.
  3. Lassan járj, tovább érsz.
  4. Vezessünk be tudásmenedzsment és oktatási platformokat, ezáltal kontrollálhatjuk az alkalmazottak képzését.
  5. Tréning, tréning, tréning.
  6. Lobby, lobby, lobby.
  7. Nincs új a nap alatt.
  8. Hozzuk létre a saját információs bázisunkat.
  9. Nyakkendőd éppenhogy érje el az öved szegélyét, lehetőleg sötét öltönyben gyere.
  10. Legyen megfelelő, az elég lesz.

Új hozzászólás

Hozzászólások

Abszolút egyet értek a bejegyzéssel! És megosztanám az épp aktuális szakmai könyv élményem - régen élveztem ennyire marketinges irodalmat, csak ajánlani tudom mindenkinek - rímel ez is a fentiekre!
Seth Godin: Hab a tortillán. Végig viszi a régi marketinget és az új marketinget, mégpedig 14 trendet. Szóval a szemlélet-nem-váltásba asszem most már tényleg bele lehet bukni.

Ida***