tanuláselmélet

Tapasztalati tanulás

Remek ábrára bukkantam a minap, melynek hatására ismét tanulmányozni kezdtem a tanuláselméleteket. Ebben  a bejegyzésben bemutatom nektek új barátomat, David Kolb-ot, és a nem túl friss, de roppant aktuális modelljét a tapasztalati tanulásról.

A tapasztalati tanulás már attól is izgalmas, hogy éppen az ellenkezője a didaktikára épülő, tanításorientált tanulásnak. Legalábbis nekem, aki igyekszik távol tartani magát mindentől, amit mások megrágtak már, és szeretnék ha én is lenyelném.

Konnektivista üveggyöngyök – 3. Tanuláselmélet-e a konnektivizmus?

Merő spekulációnak tűnhet az alábbi bejegyzés. Akiket nem érdekelnek a formalizmusok, csak a gyakorlati következmények, azok számára nem fogyasztható. Ha foglalkoztat a kérdés, hogy komolyan lehet-e venni a hálózatalapú pedagógia kérdéskörét, illetve szeretnéd tisztázni, hogy milyen helyet foglal el a konnektivizmus a pedagógiában, akkor kérlek kapcsolódj az alábbi gondolatmenethez!