Értékkorientált marketing
cs, 2010-11-18 22:53 9 hozzászólásRészt vettem egy 4 órás marketing workshopon. A cél az volt, hogy marketing stratégiát alkossunk egy gyors tempóban fejlődő cégnek. Hogyan kell ezt csinálni? Mit mond a szakirodalom ebben a kérdésben? Mit tanultunk a suliban, és hogyan alkalmazható éles helyzetben?
Számos szempont felmerült a 4P modelltől a 7P-ig. Aztán jöttek az okosságok a piacszegmentációról és a piacon való pozícionálásról. Érdekes, releváns megközelítések, ez nem vitás. Aztán arról kezdtünk el beszélgetni, hogy mi a cél, és milyen értékek mentén kívánunk építkezni. Ennél a témánál felborzolódtak a kedélyek: a pragmatikusabb, szkeptikusabb vonalbeli arcok azt mondták, hogy a célokat kell világosan látni, melyet a piaci és céges helyzet elemzéséből tudunk megfogalmazni. Ezt követően a célok tükrében megfogalmazhatóak az értékek is, melyeknek egyébként nincs nagy jelentősége.
Értékorientált marketing
Adrenalin sokkot kaptam. Hogy mi van?? Szerintem az a marketing szakértő, aki azt mondja, hogy a piacot kell elemezni, és az alapján kell a célokat megfogalmazni, olyan cégben gondolkodik, melynek a pénztermelés a célja, és semmi több. Olyan cégben él, mely a munkahelye, melynek az értelme, hogy megadja a szükséges anyagi hátteret az élethez. Ez a "8 óra munka, 8 óra pihenés, 8 óra szórakozás"-morál. Nem tudok olyan sikeres cégről, mely ilyen indíttatásból épült volna fel. A Google azért lett sikeres, mert van két arc, akinek rögeszméjévé vált az információ kereshetősége. Larry Page és Sergey Brin hisznek abban, hogy a világ jobbá válik, ha hatékony keresési stratégiával tudunk élni a weben. Az Apple azért Apple, mert a cég arca teljes lényével hirdeti, hogy egy használható világban akar élni. És még sorolhatnám.
Teljesen egyértelmű számomra, hogy az érték az első, és minden egyéb ez után következik. Azt kell tennünk, amire születtünk, és ami révén nyomot hagyhatunk a világban. Ha nem eszerint élünk, minden egyes nappal a szánalmas, semmitmondó létünk felé taszítjuk magunkat. Pedig élhetnénk másként is. Csak el kell hinnünk, hogy nyomot hagyhatunk a világban, hogy van értelme annak, hogy itt és most teszünk valamit, alkotunk valamit, hátrahagyunk valamit. Nincs más élmény, és nincs már érv. Nincs más lehetőség.
Marketing hitvallásom
- Egyetlenegy jó marketinget ismerek, és az a szenvedélyre épül.
- Minden egyéb megközelítés hosszú távon életképtelen.
- Szenvedélyesség csak társadalmi missziótudatból származtatható. Abból a késztetésből, hogy nyomot hagyjunk a világban.
- Egy ilyen hozzáállással tudni fogjuk, hogy miért van értelme a mindennapi cselekedeinknek.
- Ezáltal vállalatunk olyan karizmatikus erőre tesz szert, amitől "ragyogni" fog a piacon.
- Ezáltal vonzani fogjuk a tehetséges munkavállalókat a cégünkhöz.
- Csak olyan cégben kívánok dolgozni, mely eszerint az elvek szerint építkezik.
Új hozzászólás
Hozzászólások
A profit semmi más, mint másodlagos tényező ami segít a cél elérésében. E két dolog nem egyenlő, és aki egyenlőként kezeli őket az sosem fog kiemelkedni.
(Ez lefordítható a magánéletre is. Egyénként sem szabad a hatalmas vagyont megfogalmazni életünk céljának.)
Akiben nincs meg ez a szenvedély az azt sem érti, hogy mitől ment fel az adrenalin szinted.
Tökéletes a 7 pont.
Jó ez, csak a végrehajtóknak kell elmagyarázni, amikor kijönnek.
Én csak abban a tehetségben, zsenialitásban hiszek, amelyiknek van ereje előbb-utóbb kiharcolni a maga igazát, életrevalóságát. Akár a végrehajtókkal szemben is.
Én is, csak egyre nehezebb...
Helló!
Annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy ez sosem volt könnyű. Embereket (magunkkal kezdve) a legkönnyebb átverni, és ez bizonyos esetekben jelenthet anyagi hasznot. Meggyőződésem, hogy az élet pusztán az anyagi javaktól nem lesz élvezhető, csak nézzetek körül.
1) Alapvetően fontos, hogy az ember a világtól a megbecsülését valami olyasmiért kapja, amit maga is jónak tart. Különben elmarad a jó érzése.
2) Ha nincs célunk, akkor bármelyik irányból fúj is a szél, egyik sem lesz kedvező.
A szenvedély fontos és valószínűleg szükséges feltétel ahhoz, hogy valami maradandót/értéket teremtsünk. Az is nyilvánvaló, hogy egy ilyen úton előállt _jó_ termék szinte eladja saját magát - ha a megfelelő helyen a megfelelő időben találkozik elel a potenciális fogyasztó. De ez még mind csak az eleje egy gépezetnek, ami ahhoz kell, hogy egy cég sikeres, rentábilis legyen:
- pl. ahhoz, hogy egy Apple előálljon pl. egy iPhone-nal a mobil piacon, sok-sok racionalitáson alapuló marketing technikát vetettek be, felmérték milyen szegmensbe, milyen áron pozicionálják a terméket, mikor, milyen módon dobják piacra, stb.
- marketing arról (is) szól, hogy ár/érték arányosan (azaz optimális költségek mellett a potentált fogyasztókat megcélozva) felhívd a figyelmet a termék létezésére. Persze egy jó terméket mindig könnyebb eladni.
Elég vegyes lett a hitvallásod 7 pontja, nem minden a marketinghez kötődik. Muszáj ragaszkodni a bűvös hetes számhoz?
Kedves Kulcsi,
2 éve műküdő cégem hitvallását kell megírnom pont ma és kvára nem gondolkoztam eddig azon, hogy a missziót papírra vessem. Jól összerakott a cég, marketing commandós háttérsegítséggel. (Bár nem ebből élünk, pusztán szeretjük).
És én most jól fel fogom használni, amiket ide írtál, mert ezen az esős szar napon teljesen feldobott a célratörő összefogalalód!
Sajnos ki kell egészítenem még néhány dologgal a saját mondandóm, ezért lépek, de nagyon tetszett amit írtál, és - bár ez csak 1 vélemény - vegytisztán igaz.
Üdv. Balázs
Köszönöm Balázs! Megírtad végül?