Nincs e-learning pedagógia nélkül
sze, 2006-01-04 09:52 0 hozzászólásNincs e-learning pedagógia nélkül. Azt ígértem, hogy e-learningről, tudásmenedzsmentről, karrierről írok, ehhez képest szóba került már a tradicionalitástól az analízisig mindenféle pszicho-ezo-öko izé.
Az e-learning technológiai hátterét bárki könnyűszerrel elsajátíthatja, aki a webbel baráti viszonyt táplál. Nem ez az igazi kihívás. Elsősorban arról kell szólni, hogy milyen pedagógiai nézőpontból érdemes a webes tanulásról értekezni.
A pedagógia az a diszciplína, melyet minden társadalomtudománnyal foglalkozó szakon oktatnak rendszerint különösebb elhivatottság nélkül. Ennek megfelelően az egyetemi hallgató a következő benyomásokkal marad:
- A pszichológia sem "igazi" tudomány, hát akkor a pedagógia...
- A pedagógusok olyanok, amilyenek, az ő tudományukról jót vagy semmit...
- A tanulást, tanítást nem lehet és nem érdemes oktatni.
- A pedagógiát nők írják nőknek, nőkről. Olyan is.
Ezzel szemben a pedagógia meglepően izgalmas ügy. Olyannyira, hogy meggyőződésem szerint megfelelő pedagógiai alapismeretek hiányában e-learning tudásunkat meglehetősen csökkent hatásfokon kamatoztathatjuk.
Az e-learning szakértelem feltételei:
- Technológiai ABC: a webes technológiák ismerete (XML, XSL, javascript, HTML, stb.),
- A speciális szabványok ismerete (SCORM, AICC, LMS, LCMS stb),
- Pedagógiai-módszertani szemlélet
Új hozzászólás